Tıp Eğitimi Doktora Öğrencimiz Merve Saraçoğlu, ”Anlatıların Dili Üzerinden Kliniği ve Klinik Eğitimi Düşünmek: Anlatı Analizi” başlıklı etnografik çalışmasıyla bugün doktorasını tamamladı, hem de bir başarı hikayesi ile.
Altı yıl önce programa başlarken neden seçtiğini, hedefinin ne olduğunu sorduğumuzda, “İnsanlara dokunmak istiyorum” diye cevap vermişti.
İlk zamanlar, kendini kabul ettirmekte zorlandı ama yılmadan devam etti, büyük bir gayret ile. “Gayretli devletliyi geçer”in bir örneği oldu.
İki yıl önce, radikal bir değişikle, hayatından üç şeyi geride bırakarak, “Ben hikayemi yazmaya geldim” diye çaldı kapımızı.
Talep etti. “Aması olmayan” bir taleple öğrenmeye, gelişmeye hep açık tuttu kendini.
Danışmanının sonu gelmeyen “challange”larına, ama demeden, her defasında odasına dönerek, masasının başına oturarak, hakkını vererek cevap verdi.
Nitel çalışmadaki yoğun emeği bilirsiniz. Nitel veri analizinde tek bir okuma ve analiz yeter ve artar iken, danışmanı çoklu okuma ve analiz diye bir şey çıkardı başına. Ona da elbette dedi ve verinin üçlü okuma ve analizini yaptı.
Hatta o kadar daldı, o kadar kendini kaptırdı ki, hikayesinden çıkarmak için uğraştık kimi zaman.
Teşekkürler Merve, yolun ve dahi gönlün açık olsun.
Juri üyesi Doc. Dr. Sinem Yıldız İnanıcı, Doç. Dr. Barış Mutlu, Prof Dr. Işıl Maral, Prof. Dr. Gürkan Sert, Doç. Dr. Levent Altıntaş, Prof. Dr. Mehmet Akman ve Prof. Dr. Hülya Akan'a emek ve destekleri için teşekkürler.